Alle gemeenten van de Samenwerking Belastingen Walcheren en Schouwen-Duiveland zijn aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid.

Als u zich aanmeldt voor de Berichtenbox, krijgt u een persoonlijke digitale brievenbus. Overheden die u daarvoor toestemming geeft, sturen dan hun post naar u via de Berichtenbox. U ontvangt een e-mail als er post voor u klaar staat. U logt in met uw DigiD.

In de uitlegvideo Activeer in vier stappen uw account leert u hoe u zich aanmeldt voor de Berichtenbox.

Aanmelden voor de Berichtenbox

Afmelden voor de Berichtenbox

  • Ga naar mijnoverheid.nl
  • Log in met DigiD
  • Ga naar instellingen
  • Ga naar gemeenten
  • Vink de gemeente uit waar u geen digitale post meer van wilt ontvangen

Wat merkt u van de Berichtenbox?

Bent u niet aangemeld bij Berichtenbox? Of bent u wel bent aangemeld, maar heeft u niet aangevinkt dat wij u via Berichtenbox post mogen sturen? Dan verandert er voor u niets. U ontvangt onze brieven en onze belastingaanslag dan gewoon via de post.
Heeft u wel heeft aangevinkt dat uw gemeente de post digitaal naar u mag verzenden? Dan ontvangt u voortaan digitaal via de Berichtenbox:

  • de gemeentelijke gecombineerde aanslag
  • de (eventuele) aanmaning gemeentelijke belastingen.

De overige post blijft bezorgd worden via de post:

  • een uitspraakbrief op het bezwaar
  • een aangifteformulier
  • een aankondigingsbrief
  • een betalingsregeling

Krijgt iedereen een digitale aanslag?

Nee, alleen de mensen die zich hebben aangemeld en een vinkje hebben gezet bij hun gemeente, ontvangen de aanslag digitaal.

Krijgt u ook andere post van de gemeente via Berichtenbox?

Gemeenten bepalen zelf of ze meer gemeentelijke post gaan versturen via de Berichtenbox.