Alle gemeenten van de Samenwerking Belastingen Walcheren en Schouwen-Duiveland zijn aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid. Als u zich aanmeldt voor de Berichtenbox, krijgt u een persoonlijke digitale brievenbus. Overheden die u daarvoor toestemming geeft, sturen dan hun post naar u via de Berichtenbox. U ontvangt een e-mail als er post voor u klaar staat. U logt in met uw DigiD.

Aanmelden voor de Berichtenbox(externe link)

Afmelden voor de Berichtenbox

Wat merkt u van de Berichtenbox?

Bent u niet aangemeld bij Berichtenbox? Of bent u wel aangemeld, maar heeft u niet aangevinkt dat wij u via Berichtenbox post mogen sturen? Dan verandert er voor u niets. U ontvangt onze brieven en onze belastingaanslag dan gewoon via de post.

Heeft u wel aangevinkt dat uw gemeente de post digitaal naar u mag sturen? Dan ontvangt u digitaal via de Berichtenbox:

  • de gemeentelijke gecombineerde aanslag
  • de (eventuele) aanmaning gemeentelijke belastingen.

Alle andere post blijft bezorgd worden via de post:

  • een uitspraakbrief op het bezwaar
  • een aangifteformulier
  • een aankondigingsbrief
  • een betalingsregeling

Krijgt iedereen een digitale aanslag?

Nee. Alleen de mensen die zich hebben aangemeld en een vinkje hebben gezet bij hun gemeente.

Krijgt u ook andere post van de gemeente via de Berichtenbox?

Gemeenten bepalen zelf of ze meer gemeentelijke post gaan versturen via de Berichtenbox.